Pretražite asortiman

Tvoja košarica

MOLIMO PRIČEKAJTE

Zamjena akumulatora – sedam stvari koje morate znati!

Potpuno logično, akumulator je najbolje zamijeniti proizvodom istih specifikacija, ali pritom treba pripaziti i na vrstu akumulatora. Novija vozila imaju drukčije režime rada, ali i punjenja akumulatora te su opremljena brojnim trošilima zbog kojih je potreban „jači“ AGM (absorbent glass mat ili upijajuća staklena vuna) ili EFB akumulator (Enhanced Flooded Battery ili poboljšana izvedba s tekućim elektrolitom)

Tehnički podaci

Svaki akumulator osim nazivnog napona od 12V (ako se radi o automobilskom akumulatoru) ima istaknute i još dvije vrijednosti – kapacitet u Ah (amper-satima) i maksimalnu jakost struje u amperima (A). Akumulator s većom vrijednosti Ah može davati istu količinu struje dulje vremena ili veću količini struje u istom vremenu, mjereno u odnosu na akumulator s manjim kapacitetom. Maksimalna struja koju može dati akumulator je tehnički podatak koji govori o maksimalno mogućem kratkotrajnom opterećenju potrebnom za pokretanje motora.

Može uz prijavu u sustav

Prilikom zamjene akumulatora preporučljivo je EFB-akumulator zamijeniti EFB-akumulatorom. Može se zamijeniti i AGM-akumulatorom jer imaju slične režime rada, ali to onda mora biti prijavljeno u sustav vozila. AGM-akumulator potrebno je zamijeniti isključivo AGM-om zbog održavanja potrebne snage.

Moderni nije dobar u starom

Zamjena klasičnog olovnog akumulatora s modernijim AGM ili EFB-akumulatorom nije preporučljiva. Osim što su takve izvedbe skuplje postoji i potencijalni problem kompatibilnosti snage punjenja i kapaciteta. Problem će stvarati i činjenica što će AGM- ili EFB-akumulatori u vozilu predviđenom za obični akumulator biti izloženi prečestom i prevelikom punjenju, što će ih ubrzano trošiti.

Olovni će biti gladan u modernom vozilu

Kratkoročno se ništa neće desiti ukoliko AGM- ili EFB -akumulator zamijenite klasičnim olovnim akumulatorom, ali će takav vrlo brzo ostati „gladan“ jer u starijim vozilima kakvima je namijenjen generator konstantno izvodi punjenje, a to nije slučaj u modernijim vozilima.

Ne spajati na „minus“

Pri spajanju kablova na novim vozilima koji na minus „klemi“ vozila imaju postavljen kontrolni elektronski modul i zato je potrebno izbjegavati direktno spajanje na minus klemu. Crni kabel s minus kleme vozila koje „donira“ struju potrebno je spojiti na šasiju vozila. Takva mjesta su već predviđena i jasno su označena u motornom prostoru i u uputama za samopomoć u priručniku za korištenje vozila. Redoslijed spajanja i odspajanja također treba poštivati.

 

Treba krenuti od pozitivne (+) kleme punog akumulatora (1) na pozitivnu praznog (2), pa potom s minus pola (3) punog akumulatora spojiti na masu ili uzemljenje (4) vozila s praznim akumulatorom. Potom treba upaliti vozilo s punim akumulatorom (5), pa tek onda s praznim (6). Redoslijed odspajanja je suprotan.

Veći nema smisla

Stavljanje skupljih i većih akumulatora, ako je to po dimenzijama moguće, ne mora nužno biti i bolje rješenje. Možda generator u vozilu nije dovoljno snažan da podržava veći i jači akumulator pa će ovaj s vremenom zbog slabijeg punjenja prije propasti.

Prošlo je vrijeme guranja

Radi sigurnosti prijenosnog mehanizma, mjenjača te razvoda i pogona zupčastog remena nije preporučljivo paliti vozilo na guranje. Razlog je nagli trzaj koji se javlja pri tome što može
oštetiti ove dijelove. Danas su sveprisutni razni prijenosni boosteri.

Primjer prijenosnog starter-boostera

Nažalost, došlo je do greške.
Molimo pokušajte ponovno.