Pretražite asortiman

Asortiman

Tvoja košarica

MOLIMO PRIČEKAJTE

Za sat vremena 88 stupnjeva!

Za manje od sat vremena temperatura u autu ostavljenom na suncu lako se može udvostručiti i kabinu napraviti opasnim mjestom za boravak. Lako je doživjeti toplotni udar, pa evo što treba znati.

 

Tablica koja prikazuje dramatičan porast temperature u kabini auta ostavljenog na suncu najbolji je podsjetnik na ozbiljnost situacije. Primjerice, ako je vanjska temperatura 30 °C, u sivom autu već nakon pola sata temperatura će porasti na opasnih 46 °C. Proučite tablicu.

 

Preko ljeta, kada temperature često prelaze 35 °C u kabini možete očekivati i preko 70°C, jer auti su prije poput staklenika nego ugodnih domova. Kao da su specijalno dizajnirani kako bi apsorbirali i zadržali temperaturu. Sve, dakako, ovisi o materijalima, ali i o boji vozila!

Zelena je „toplija“ od crvene

Naime, ako auto ostavite suncu dok je temperatura zraka 26°C, kabina bijelog auta ima potencijal zagrijati se na 57, crvenog na 68, a plavog ili zelenog čak na 73 °C, dok će se crni auto poput pećnice u istom periodu usijati na 88 °C.

Simptomi toplinskog udara

Toplinski udar, pogotovo u autu, ne treba biti iznenađenje. Prvi i najozbiljniji simptom toplinskog udara je nesvjestica. Ostali simptomi su jaka glavobolja i vrtoglavica, nelagoda, uznemirenost i smetenost, crvena i suha koža, ubrzani puls, ubrzano i plitko disanje, povišena tjelesna temperatura, odnosno poremećaj ili potpuni gubitak svijesti.

 

Temperatura pri kojoj se ljudsko tijelo najbolje osjeća, ali na otvorenom prozračnom prostoru, kreće se od 16-18 °C, no to ne vrijedi ako govorimo o kabini vozila. Istraživanja su pokazala da optimalna temperatura za kabinu vozila iznosi od 21-23 °C jer se vozač tada može najbolje koncentrirati.

 

Ventilaciju, odnosno puhanje klime usmjeriti prema nogama, ne u glavu, a zanimljivo je da temperatura u kabini između 25 i 35 °C mogućnost nezgode povećava za 20 posto. Zapravo bi mogli zaključiti i da su bijeli auti najsigurniji, ali ipak – ne treba dvojiti – odgovornosti je na vozaču.

 

U noge ne u glavu

Temperatura zraka na izlasku iz klime iznosi 2 do 4 °C, ali se taj zrak na putu do kabine kroz motorni prostor brzo zagrije. Ipak, značajno je hladniji od zraka u kabini. Razlika može iznositi i 30, pa i više stupnjeva, pa svakako pomozite klima sustavu i prije početa vožnje provjetrite vozilo. Pomaže i korištenje sjenila ispod vjetrobranskog prozora.

 

U konačnici, zbog svega, primijetite li dijete zaboravljeno u užarenom automobilu zatvorenih prozora na suncu, reagirajte odmah! Nikad se ne zna koliko su dugo unutra i tada sekunde čine razliku. U kritičnom trenutku ne libite se razbiti staklo, jer život nema cijenu.

Nažalost, došlo je do greške.
Molimo pokušajte ponovno.