KAKO PREPOZNATI LOŠE STANJE DSG MJENJAČA?

13.01.2021.

Automatski mjenjač donosi komfor i tko ga jednom proba teško se vraća opciji ručnog mjenjača. Ipak, taj viši stupanj komfora ima svoju cijenu. Za početak kad ga kupujete, tad u pravilu stoji od 8 do 25 tisuća kuna više nego izvedba auta s ručnim mjenjačem, a potom i kad se nešto pokvari.

Isključite radio i slušajte

Kako biste se uvjerili ispravan rad automatskog mjenjača neizbježno je otisnuti se u probnu vožnju. Bez nje nema preciznih informacija, pa je tijekom vožnje potrebno provjeriti jesu li sve izmjene stupnjeva glatke i bez zadrške, trzanja ili čudnih zvukova.

Naravno, nikakva curenja ili vlažna mjesta na kućištu mjenjača nisu poželjna. Za starije izvedbe važno je postoji li adekvatna dokumentacija o pravodobnoj zamjeni ulja i servisima. Sustav mehatronike DSG mjenjača podložan je prilično opširnoj dijagnozi putem dijagnostičkih uređaja.

Ne smije biti podrhtavanja

Pregledom putem dijagnostike i praćenjem ne samo eventualnih grešaka već i radnih stanja mjenjača na dijagnostici u vožnji mogu uočiti eventualne nepravilnosti. Naravno, pri kupnji vozila sve ove probe često nije moguće provesti, ali i na najmanji znak problema u probnoj vožnji mjenjač treba podvrgnuti dijagnostici.

U protivnom se izlažemo riziku popravka odnosno zamjene mehatronike što je zahvat od nekoliko tisuća kuna. Kod modela sa suhom spojkom, koja je prisutna uglavnom na manjim benzinskim motorima s manjim okretnim momentom, unatoč preciznom postupku aktivacije treba imati na umu i da su takve izvedbe također podložne trošenju, kao i obične spojke.

Komforan je, ali i skup

Prilikom probne vožnje čak niti tijekom naglih ubrzanja ne smije biti „proklizavanja“ i gubitka snage. Baš kao ni kod obične neispravne spojke ručnog mjenjača jer to znači da su i spojke DSG-a istrošene te da ih treba mijenjati. To je zahvat koji se može izvršiti samo kod školovanih mehaničara uz upotrebu specijalnih alata radi pravilne montaže i podešavanja.

Mehatronika je u pravilu najčešći uzrok problema sa DSG automatskim mjenjačem. Ako se kao kupac nađete na dijagnostici, pokušajte doznati kakva je greška, pogotovo ako se ne nalazite u specijaliziranom servisu. Ako dijagnostika spominje senzore, prijenosne omjere ili neočekivana mehanička isključenja, problem je gotovo sigurno u mehatronici. Konkretno znači da je problem u elektro hidrauličkoj upravljačkoj jedinici koja je odgovorna za upravljanje prijenosnim omjerima.