Pretražite asortiman

Tvoja košarica

MOLIMO PRIČEKAJTE

Teorija cjelogodišnje gume u praksi

Od cjelogodišnjih guma tijekom zime su bolje zimske, a ljetne gume tijekom ljeta. Međutim – koliko točno? Pogotovo ako znamo da su zime sve toplije. Istina, ali i ljeta su sve toplija, zbog čega se cjelogodišnje gume ubrzano troše i treba ih češće mijenjati. No ipak, za neke su vozače one optimalno rješenje, a precizne pokazatelje donosi konkretan test i usporedba kočenja u različitim uvjetima.

Provjerite ponudu cjelogodišnjih guma.

Kada je riječ o cjelogodišnjim gumama ideja kompromisa je vrlo jasna, a tehnologija ih je u posljednje vrijeme dovela vrlo blizu maksimalne cjelogodišnje upotrebljivosti. Ali, koliko točno? Kod cjelogodišnje gume glavno je pitanje elastičnosti, koja i pri niskim temperaturama mora biti visoka kako bi dobro prianjale na klizavim podlogama.

Negativna posljedica toga je povišena potrošnja goriva, duži zaustavni put na suhoj podlozi i smanjena preciznost upravljanja ljeti. I baš zato, koliko su točno velike te razlike, otkriva referentno testiranje renomirane redakcije Auto motor i sporta, na kojem je cjelogodišnja guma uspoređena sa zimskom i ljetnom, od istog proizvođača, u jednakim uvjetima.

 

Testirane su dvije popularne dimenzije 205/55 R16 i 225/45 R17, a razlike koje možete pročitati na grafičkim prikazima u praksi potvrđuju teoriju. Cjelogodišnja guma je dobar kompromis, ali ipak ne pobjeđuje prave namjenske gume tijekom ljeta i zime. Pored toga, tu je i povišena potrošnja goriva te brže trošenje gaznog sloja, koje se pak kompenzira uštedama na izmjeni i skladištenju zimskih, odnosno ljetnih setova guma.

Marko Tomac

Nažalost, došlo je do greške.
Molimo pokušajte ponovno.