13 zvukova iz motornog prostora koji bole

02.11.2020.

Svaki zvuk nešto znači, a vlasnici su uglavnom navikli slušati ispravne zvukove. Šum gume, šum vjetra, zdravi zvuk izmjene brzina ili rada motora…Međutim, baš kao i čovjek, automobil koji ne radi kako treba to signalizira čitavim spektrom udaraca, zujanja, klopotanja, kuckanja, tutnjanja. Dobar odnos znači slušanje, pa evo što možete čuti iz motornog prostora kad zaista slušate svoj automobil – ako je neispravan

Ležaj napinjača zupčastog  remena
voh vok voh voh
Pri tom kvaru remen ponekad struže po poklopcu zupčastog remena, pa se taj zvuk može ponekad pojaviti i kao struganje remena po plastici. Ipak, vrlo često je to zvuk oštećenog ležaja, slično kao kad je neispravan ležaj na kotačima

Kvar turbine
boooOOOOoooo
Turbina najčešće pojačano fućka kad je neispravna, ali to nije pravilo jer neispravna turbine ne moraju proizvoditi zvukove

Kuhanje rashladne tekućine
bligh bligh bligh
Najčešće je riječ o kvaru termostata ili ventilatora, zbog čega se cirkulirajući kroz hladnjak rashladna tekućina nije stigla ohladiti.

Otpusni ležaj spojke (pri otpuštanju)
jeee jee jeee
Ponekad se čuje i kao drobljenje metala u metal. Zvuk se zna izgubiti kad se stisne kvačilo i opet pojaviti kad se otpusti. Motor pri kretanju zna podrhtavati i trzati.

Kliktanje motora
tukatuk tukatuk tukatuk
Kliktanje motora je vrlo širok pojam. Mogu kliktati injektori sustava common raila (dize), mogu se čuti ležajevi na radilici, podizači ventila, klackalice, injektori plinske instalacije…

Okretaji skaču gore-dolje
vuurrr vuurrr Vuuurrr vuuurr
Nemiran zvuk se javlja kad se motor sam od sebe zalijeće u nešto više okretaje od praznog hoda. U tom slučaju najčešće je neispravno nešto s ubrizgavanjem.  Recimo, kod common raila oscilira tlak u zajedničkom vodu. Neki majstori za takve kvarove vole reći da  „motor laje“.

Opušten remen
jHEEeee JHEEeee JHEEeee
Vrlo neugodan zvuk cviljenja koji vas često budi ujutro kad penzionerski auto prvi napušta parkiralište. Najčešće se pojavljuje kad je remen hladan. Stari VW golf II je najbolji primjer. Potrebno je zategnuti remen, a ponekad pomaže ako ga se malo namaže sapunom.

Manjak rashladne tekućine
bvvvb bvvvb bvvvb
U crijevima rashladnog sustava nedostaje tekućine i uslijed promjene tlakova dolazi do napinjanja obujmica i crijeva. To stvara tihi zvuk

Loše paljenje motora
puh vrooPuhHoo
Puh VRooPuhHoo Dugotrajna vrtnja elektropokretača (anlasera) bez paljenja – to je taj zvuk – čuje se ako je elektropokretač loš. Recimo, automat anlasera ne ubacuje zupčanik u zamajac ili preskače ili se počne vrtjeti pa jednostavno izbaci. Ili pak vrti na prazno.

Pumpa servoojačivača volana
nnnguh nnnguh
Ti se čudni zvukovi javljaju kad u sistemu serva nema ulja ili kad ima previše zraka. Ako servopumpa curi, zrak ulazi u sistem i čuju se takvi zvukovi. Ponekad se osjećaju i trzaji pri okretanju volana.

Pumpa za vodu
grrgla grrgul grggula vum vvum
To je ružan zvuk drobljenja, a kvar te pumpe je vrlo često povezan s kvarom napinjača zupčastog remena.

Slab akumulator
vuurrrRRRrrrvuRRRrrr
Motor koji usporeno i otežano okreće zaista zvuči kao da se muči. Uskoro biste mogli ostati bez napajanja.

Puknuto crijevo
vvvishhhhhhhhhhhh
Najčešće se čuje jako šištanje zraka oko motora, pogotovo u vožnji na višim okretajima. Kod dizelaša se učestalo s tim pojavljuje izrazito crno dimljenja na ispuhu.