Pretražite asortiman

Tvoja košarica

MOLIMO PRIČEKAJTE

10 razloga zašto se motor čudno trese

Ponekad trešnja motora nije toliko opasna, ali je u pravilu uvijek sjajan indikator potencijalnog ili postojećeg problema. U svakom slučaju, nema vozača koji se u takvoj situaciji nije pitao: “Što to trese?

U automobilu, bilo u prijenosu, sustavu upravljanja ili u samom pogonu, jako puno dijelova može stvarati buku, vibrirati ili tresti. Štoviše, rotirajući dijelovi to čine uvijek, a problem nastaje kada te frekvencije izlaze iz dozvoljenih okvira. Tada nastupaju rezonancije i interferencije koje ukazuju kako sustav više ne funkcionira harmonično i uravnoteženo. Vozač i putnici tada bivaju izloženi novim zvukovima i simptomima, a najčešće se pitaju što se to čuje i što to trese. Evo najčešćih izvora vibracija koji bi vas mogli navesti da pomislite kako se trese upravo motor.

Motor vibrira zbog – prigušivača radilice
Ako vidite da se motor trese, vibrira, kao glavnu točku za dijagnostiku problema trebate uzeti prigušivač radilice ili koljenastog vratila. Uostalom, glavna uloga ove komponente i jest prigušivanje vibracija koje generira rotacija radilice kao jednog od većih i težih rotacijskih dijelova na vozilu.

Motor vibrira zbog – nosača motora
Jednostavno, nosači motora povezuju agregat s karoserijom i drže ga na savršenoj poziciji za optimalan rad. Osim što nose motor, nosači imaju i ulogu amortizacije trešnje koja nastaje uslijed vibracija koje postoje i dok je motor ispravan. Problem s nosačem motora je također indikator načina vožnje jer to nije element koji se samo tako oštećuje

Motor vibrira zbog – svjećica
Kako bi motor radio uravnoteženo prije svega mora biti ispravan, a to znači da i svaka detonacija u cilindru mora biti pravovremena i cjelovita. Odnosno, ako neka od svjećica (najčešće četiri) ne radi, dolazi do preskakanja detonacije u cilindru, a osim na snazi to će se osjetiti i na vibracijama. Mogu biti istrošene ili pak prljave, što je opet indikator drugih problema

Motor vibrira zbog – hladnoće
Jednostavno, hladno mu je, kao i ljudskom organizmu. Motor na niskim temperaturama teže postiže svoju radnu temperaturu, a uostalom nije ni zamišljen za svakodnevnu uporabu na -25 stupnjeva. Zbog toga su sve vibracije pri jako niskim temperaturama naglašene jer je zrak drukčiji, gumeni dijelovi više nisu toliko elastični…

Motor vibrira zbog – poluosovine
Često se čini da je izvor problema s vibracijama u samom motoru, jer motor vibrira, a zapravo su krivac poluosovine. Jer, uslijed sudara ili nekih većih naprezanja, udaraca u rubnjak, poluosovine mogu stradati bez lako vidljivih tragova oštećenja.

Motor vibrira zbog – kotača
Neki od najčešćih razloga zbog kojih motor može vibrirati svakako su kotači, iako su prilično udaljeni od samog motora. Loše balansiran kotač ili problem s ležajevima može vas navesti na to da pomislite kako vibracije dolaze direktno iz volana te da ih stvara motor. Vibracije se mogu pojavljivati i pri samo određenim brzinama, kad se određene sile ponište ili zbroje. Tada su vrlo često problem kuglični zglobovi.

Motor vibrira zbog – guma
Čak i kad je savršena, guma stvara vibracije uslijed nesavršene podloge. Međutim, kad je oštećena ili neravnomjerno potrošena te vibracije mogu biti nevjerojatno bučne i mogu vozača navesti da pomisli kako je riječ o nekom problemu s motorom.

Motor vibrira zbog – kočnice
Mehaničaru se ovako kriva dijagnostika neće dogoditi, ali prosječan vozač lako može pomisliti da se motor počinje tresti tijekom kočenja. Zapravo, vrlo je vjerojatno da je riječ o istrošenim diskovima na koje čeljusti više ne mogu pravilno pritisnuti kočione obloge. No, kočnice su same po sebi posebno poglavlje.

Motor vibrira zbog – nepravilnog paljenja
Osim zbog samih svjećica nepravilno paljenje smjese može biti uzrokovano problemom s nekim od najčešće četiri sustava. To su kontrolni senzori, dovod goriva, dovod zraka ili računalo motora. Svakako je važno dešava li se krivo paljenje samo na jednom cilindru (problem s motorom) ili svi cilindri nasumično imaju problem.

Motor vibrira zbog – crijeva
Kako bi svi senzori i upravljačke jedinice na motoru radile kako treba, ispravna mora biti i cirkulacija zraka, uz pretpostavku da je gorivo ispravno dovedeno do cilindra. Stoga dobro provjerite jesu li sva crijeva (vakuumska, s turbine…) na motoru čvrsta i čitava.

Nažalost, došlo je do greške.
Molimo pokušajte ponovno.